Saigon (Vietnam)

Hej hej Sverige!
Allt bra?

Nu har jag ju varit i Saigon, (Vietnam) nagra dar och tankte beratta lite for er vad jag har haft for mig har..

Saigon ar en ganska stor stad, paminner lite om Bangkok men trafiken har ar annu mer kaos, en massa mopeder och motorcyklar som aker overallt!
Vi bor nog ganska centralt iaf pa ett helt ok hotell. Man kan ga till det mesta, aven om taxi inte kostar speciellt mkt. Vi har gatt runt o forsokt utforska staden, varit o tittat i butiker/markets och restauranger/barer..
Allting ar inte jattebilligt men billigare an i Sverige iaf. Jag tycker att folket har i Saigon ar mycket trevligare o snallare har an i Thailand, aven om de oxa ar vadligt snalla o trevliga.
Varmen vet jag inte exakt vad den ar men jag skulle gissa pa nanstans mellan 30-40 grader per dag..

Igar var vi pa en guidad tur genom Saigon, med bla China Town, en katolsk kyrka, ett Budddha-tempel, forra presidentens bostad, ett museum om Vietnamkriget och sist men inte minst ett stalle dar man fick se tunnlarna som vietnameserna levde i under kriget och lite mer historia bakom hur de levde under kriget. Detta var riktigt haftigt och chockerande. Vi fick tex krypa genom en tunnel pa 40 m. och blev helt slut efter detta. Men tunnlarna kunde va flera km under jorden! Har en massa bilder fran detta men datorn har pa hotellet vi bor i ar fantastiskt seg och langsam sa kan inte lagga upp nagra       =(
Facebook fungerar inte fran min mobil lr den har datorn heller, sa vill ni nat far ni skriva pa WhatsApp, mail lr wordfeud. Dock har jag bara Wifi pa vissa stallen, sa kanske inte svarar pa direkten! =P

Pa sondag aker vi tillbaka till Bangkok for att sedan aka vidare till Phuket for att halsa pa var van Micke som jobbar pa en restaurang dar. Jag trivs iofs valdigt bra har i Saigon o skulle latt kunna stanna har langre, som sagt mycket trevligt o snallt folk och ganska billigt!

Vi hors snart igen (kanske, beroende pa uppkopplingsmojligheter...) Puss o kram fran Saigon, Vietnam


Kommentarer
Postat av: Cissi

Det låter spännande, ska bli kul att se alla bilder sen!! Att krypa i en varm liten tunnel låter mindre kul..skulle dock varit kul att se dig göra det =D Hoppas att ni får en fortsatt trevlig semester! Kram från 15- dagstemp.

2012-02-04 @ 19:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0