Similan Island

Idag har jag varit pa en dagstur till Similan Island, denna bestar av 9 st oar varav 4 st besokte vi.
Dessa oar har extremt fina o vackra strander o vattnet ar helt klarblatt, nastan turkost! En hel del vacker natur/djungel fanns omkring oarna oxa samt klippor och berg..

Vi fick aven prova pa att snorkla en bit utanfor ett par av dessa oar! Det var riktigt haftigt, nastan som att simma i ett akvarie med diverse olika fiskar av alla mojliga konstiga farger och storlekar. Dock dok det upp tva st jattestora skoldpaddor vid ett tillfalle och da blev jag radd o simmade tillbaka till baten o klev upp =P
Trodde jag skulle vara raddare for fiskarna iofs, eftersom ni som kanner mig vet om att jag ar ganska radd for (levande) fiskar.. Men det gick ganska bra :)
Skoldpaddorna hade guiderna varnat oss for att inte komma for nara lr forsoka klappa dem for da kunde de bitas.. O dessa tva st som jag sag kom ganska nara mig, och som sagt det var inte nagra sma killar direkt..

Denna resa borjade 06:00 pa morgonen och vi kom hem ungefar kl 19:00, sa nu ar man ganska trott men den var helt klart vart det.. Skont var det iaf att komma hem o ta sig en dusch o fa bort allt salt (vattnet har nere e valdigt salt)

Nu ska jag ga o ata nat o sen ga upp o vila(antagligen sova).. Pa sondag blir det en ny dagstur till PhiPhi Island!

Puss o hej for den har ggn

Kommentarer
Postat av: Cissi

Bra att du simmade med fiskar! Duktig kille! Åker ni till nåt mer ställe eller kommer ni stanna där ni är nu? kram

2012-02-11 @ 15:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0